piatok 29. augusta 2014

Back to school snack - Homemade granola bars!/Domáce musli tyčinky

Okay guuuys. Neviem ako vy ale ja ZBOŽNUJEM musli tyčinky. Vážne. Fakt. MOC. Ale nie vždy nájdem takú ktorá by bola... čistá. A obsahovala to čo chcem JA. Stáva sa vám to? Že musli tyčinka je omnoho sladšia než by ste čakali? Som síce človek ktorý miluje sladké, ale keď je to až prehnané, je to dosť hnusné. Preto som sa rozhodla, že si urobím vlastné musli tyčinky! A vy si ich môžete zrobiť tiež, ak máte nasledujúce.

FUN PART:
1. Ovsené vločky - 2 hrnčeky
2. Sušené ovocie podľa vlastného výberu, ale pozor - musí byť sušené.
3. Orechy.
4. Viac orechov!
5. Med - 2 polievkové lyžice
6. Vanilkový extrakt,cukor, čokoľvek.
7. Môžete pridať aj napr. škoricu, alebo hocičo iné.
8. Jablkovú detskú výživu/Varené a rozmixované jablká - 300 g
9.Kokos - asi 1 hrnček



SERIOUS PART:
1. Vajíčko.
2.Polohrubú múku - 200 g
3. Maslo - obyčajné, čajové, nie HERU, alebo Ramu alebo podobne - 30 g

Step 1: Vezmite si dostatočne veľký plech a rovnomerne po ňom rozsypte ovsené vločky. Na vrch rozsypte kokos. Toto robíme kvôli tomu, aby prirodzená "sladkosť" kokosu a ovsených vločiek bola odhalená :)
Strčíme to do rúry predhriatej na 160 stupňov Celzia, kým neucítime sladkú vôňu kokosu a kým to celé nemá zlatohnedú farbu.



Step 2: Medzitým si v dostatočne veľkej miske zmiešame 30 g detskej výživy - ja som použila varené jablká - spolu s dvomi veľkými lyžicami medu. A pridáme fun part! Orechy, ktoré si nasekáme, sušené ovocie - väčšie pokrájame a všetko zamiešame.





Step 3: Pridáme naše ovsené vločky ktoré sme medzitým nechali vychladnúť, zamiešame, rozklepneme vajíčko, pridáme  maslo, múku a všetko spolu zhnetieme. Plech, formu čo len chcete si vystelieme papierom na pečenie a "vyukladáme" tam rovnomernú vrstvu z našej musli hmoty. Necháme piecť asi 30 min. pri 160 stupňoch Celzia, kým nie je zlatisto hnedá.



Step 4: Po vybratí necháme hmotu vychladnúť a stuhnúť. Samozrejme, nebude to také skvelé a tuhé a všetko ako kupované musli, pretože tamto obsahuje ečka, stužovače a podobne. Narozdiel od tohto! Seriously guys, toto je také dobré. Ráno stačí nejaké prihodiť do vášho desiatového vrecúška a they see me rolliiiin, they hatiiin... 

 


Aaa prečo je to pre nás zdravšie?

1. Med! - Med obsahuje železo, draslík, čosi čo neviem vysloviť a plno antioxidantov! Samozrejme záleží od druhu medu, no v podstate sú všetky veľmi zdravé a pre človeka prospešné. Medu zdar!

2. Ovsené vločky - Podporujú vaše zažívanie. Okej toto je asi nepríjemná téma ale je to fakt. Otruby sú dokonca zdravšie. A keďže prečisťujú črevá, napomáha predchádzať rakovine čreva, predchádza menštruačným bolestiam, je to prírodný liek na krásu, všetko čo len chcete. Takže - Viva ovsené vločky!

3. Orechy - Tie sú zase úžasné pre naše zatiaľ nie celkom vyvinuté mozgy. A preto sa to aj volá študenská zmes. Lebo mastné kyseliny v nich nám pomáhajú rozmýšľať. Think about it!

4. Sušené ovocie - Sušené ovocie je dosť sladké, ale predsa len... Je to ovocie! :D 

To by bolo na záver všetko. Jedzte, pijte, ale všetko s mierou. Love ya all. :)
Oh a mimochodom, ak by ste boli taký skvelí - môj blog je aj na Facebooku - KLIK Môžete ho podporiť like-om a dostávať informácie o nových článkoch :)

6 komentárov:

  1. Taky mám ráda müsli tyčinky, bohužel ty v obchodě opravdu podle mých představ nejsou! Jak říkáš - jsou přeslazené, většinou ještě polité několika vrstvami čokolády a naducané medem, až to není dobrý! Ještě, že jsem narazila na tenhle článek :) Myslím, že bez toho pečení by se to dalo podávat i jako snídaně.. Konec vypadá vážně skvěle. Ale dietní to asi neni, že :D Zdravější ale určitě! Hlavně díky ovesným vločkám :) - dyred.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. MA rozsekal tvoj koment,že Nutela včera zomrela.To je také suché pozerať na tvoje fb meno bez nutely...také...akokeby som si písala s cudzím človekom. Okay k článku. Tvoj recept je hundred times lahší než som videla na youtube, no aj tak by som ho nezvládla,you know me... Ale ja viem,že to raz urobíš a ja prídem a ti to zožerem. Ako ja som rozmýšľala dlho že to vyskúšam,ale pre mňa to je zdlhavé :D 30 minút..by ma drblo moju madr tiež we dont like these long ,,cakes". Ale uznávam,že to jesuper duper idea pre trpezlivých na snack do školy. Raz začnem vydierať madr a to urobíme. Omg teraz ide na markíze film s Liamom Hermblabla a ma taký dabingový hlas že :DDDDDDDD okay kde som prestala, áno úplne super nápad a milujem to ako si to rozdelila na fun part a serious part...pre mňa je serious part všetko od ingrediencíí nadol :D
    -Berry z blogu featherlets.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wow, wow, wow! Tak to musím vyskúšať. Síce som už videla veľa receptov,ale tento tvoj ma jednoducho nalákal. Zoberem si to do školy a všetkým budem hovoriť: "Ha! Čumte na mňa, čo som upiekla!" :D :D Ale nie. Ja ich len ponúknem, aby si o mne niečo nemysleli.
    Ale každopádne sa na ne teším. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Musli tyčinky moc nejedávam, ale keď ich občas vidím, dám si, ale nekupujem si ich dobrovoľne, akosi na nich nie som závislá. Ale dobre vedieť, že ak by som na ne niekedy dostala chuť, alebo by som si chcela spraviť niečo podobné sama a doma, viem, kde mám zájsť.
    A je aj dobré vedieť, čo všetko v týchto musli tyčinkách má aké "účinky" (alebo ako by som to nazvala :D). Ale skvelý nápad, videla som teda už kadečo, ale toto ešte nie :)

    P.S.: Ja nerada píšem o láske a podobných veciach, skôr také nejaké tie smutné, napríklad o smrti alebo o tom, čo ma napadne. Ani si nepamätám, kedy naposledy som napísala nejakú šťastnú báseň a či vôbec niekedy. Nechcem pôsobiť nejako pochmúrne, nedaj bože morbídne, ale o takýchto veciach sa mi skrátka píše lepšie, ako napríklad o láske. Ale ktovie, možno jedného dňa napíšem aj takú báseň, potom ti dám rozhodne vedieť! :)
    Čo sa týka toho, či máme na škole nejak časopis, to fakt neviem, keďže od utorka nastupujem na strednú a naozaj netuším, či tam majú nejaký školský časopis. A poslať to niekam? Dobrý nápad, posielala som asi dvakrát svoje diela (jednu poviedku, skutočne netuším, v ktorom ročníku to bolo a naposledy som posielala tento školský rok, niekedy v máji alebo tak, asi 4 či 5 básní) do nejakých súťaží, ale ani na jedno som nedostala žiadnu odpoveď. Aj keď človek nevyhrá alebo sa neumiestni bolo by dobré aspoň mu dať vedieť, no nie? :) Koniec koncov, je to publikované, na blogu, i keď o to nie je asi taký záujem akoby bol v nejakom časopise alebo tak, ale zatiaľ to stačí, kým nenájdem niečo, kde by som to mohla publikovať a skutočne by o to potom ľudia stáli :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Btw (nejako som na to pozabudla :D) môj blog: kacenka197.blog.cz (A)

      Odstrániť
  5. Nie som zrovna fanúšík tyčiniek, ale toto som skúsila a myslím, že ich zaradím medzi školské mňamky ;)

    http://katkaink.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť